Maghiari, basci, japonezi – noi dovezi privind originea popoarelor primordiale eurasiatice

(ATENTIE, PARODIE!) ­čśë┬á

Versiunea originala, maghiara, de Prof. conf. Dr. Ajtony Vezeri
Spre deosebire
de toate celelalte neamuri care au roit din vatra arheologica a bastinasilor Eurasiei atat de bine descrisa de marele etnograf lituanian Marija Gimbutas maghiarii, fiindca au ramas pe loc, in patria primordiala Bihar (Bihor, in limbile slave si in romana), si-au pastrat atat de bine calitatea de intemeitori ai vetrei arhetipale cat si denumirea de “mag-har” (insemnand inca din perioada limbii maghiare timpurii (8700-3500 i. Hr.) saminta, semintie binecuvantata – “mag/magzat”; dar si, prin mediere ulterioara latina magie, magnus, magnet, magazin, matga=matca, vatra, nucleu, pantec fecund) ca semnificatie a stindardului magic maghiar reprezentand pasarea Turul care ilustreaza sintagma teonimica primordiala (Turul-Torda; ulterior Turo-Turdas) a Dumnezeului Dumnezeilor, Unicul Ziditor al celor vazute si nevazute. (vezi si popularul ‘turo‘ = “freamat”, haos universal, viata in stadiu incipient)

Noi cercetari pluridisciplinare atesta deasemenea originea comuna a maghiarilor si cea a bascilor, descendenti ai maghiarilor ‘Occidentului’ migrati din Bi-Harul panonic (Bihor) in Bir-Kaya (=Biscaya, sinonim cu Emisfera Occidentala, Atlantica, Poarta Atlantidei Mistice) in nordul Peninsulei Iberice, aprox. la 3250 i. Hr. Nota: Migratia maghiarilor ‘Orientali’ in directie estica a avut drept consecinta fondarea culturii Vedice si a religiei Hare Krishna, in regiunea Bihar, in In-Dia (India; vezi Hargita = Har-Gita -> Hare Krishna & Baghavad Gita) de astazi cat si a mitului Celor Trei Magi, cei care au venit de la Rasarit pentru a se inchina Fiului lui Dumnezeu, Pruncul nascut din saminta binecuvantata, mag-har.

Cuvantul cheie care dovedeste legatura spirituala, lingvistica si istorica multimilenara a maghiarilor Occidentului, ai Centrului (judetul Bihor de astazi) si ai Orientului este, pe langa toponimul Bihar, este insasi termenul folosit pentru ‘usa’ – ajto, avand aceeasi radacina atya (=tata, deschizator de cale, conducator spiritual) cu atea (‘usa’ in limba basca), Atl-A(s) (muntii Atlas = Poarta Luminii Sudului; a Africii) – si, in mod deloc surpinzator, cu A(l)t-Ai (muntii Altai = Poarta Luminii Orientului care au dat numele poparelor ungaro-altaice care, incepand cu 2500 i. Hr. au intemeiat, in nume propriu, Japonia de azi. (Insasi etimologia cuvantului Japonia, ne conduce, invariabil, la maghiarul gyepu, fortificatiile traditionale maghiare din patria primordiala Bihor (folosit generic pentru Ardeal in ansamblul sau), prevazute cu porti in toate directiile cardinale si mistice prin care pasisera cele 12 triburi mitice mag-hare pentru a ajunge apoi pana in Africa, Asia si la portile Atlantidei.)

Definirea corecta a originilor popoarelor primordiale, mag-hare, si constientizarea lor la nivel de masa, nu (mai) pot fi demonetizate (si demonizate) prin “peiorativul” termen de “protocronism” [Ne intrebam totusi: Oare pe cine deranjeaza primordialitatea demonstrata si dovedita a mag-harilor, in Eurasia??? Raspunsul il intuim cu totii…] din moment ce reprezinta temeiurile ontologice ale batranului continent Eurasia (Eur-Atya). Or, din aceasta perspectiva avem obligatia de a veni cu propriul aport, de importanta speciala, ca cei care detinem nestramutat vatra arheologica a bastinasilor Eurasiei si implicit matricea stilistica a primordialitatilor care au daruit omenirii sacrul.

altai1

ajto1

atea1
Ajto, atea, atya, In-Dia, Alt-Ai, Ja-Pon: Dovada continuitatii mistice, panistorice a celor trei popoare primordiale mag-hare!!!

……………………………….
OK… Cred ca ajunge! ­čśë

PS: Aceasta prima tentativa personala de megafake “protocronist” este doar un modest inceput, dar cat se poate de “consistent” in ceea ce priveste metodologia si ‘probatoriul’ stiintific. Mai precis, am luat cu copy-paste cateva aliniate din articolul autorului ‘dacolog’ Teleoaca, George Liviu: Romanii in cartile sacre ale omenirii, prin calitatea lor religioasa de Vlahi-Negri; publicat in Revista Dacia, nr. 22, iunie 2005, pag. 84. – editata cu ocazia celui de-al VI-lea “Congres international de dacologie”, organizat la Hotel Intercontinental Bucuresti.
…Dupa care am inlocuit “roman/dac” cu “maghiar/ungur”, “capul de lup” l-am inlocuit cu mitica “Pasarea Turul” – si in rest am improvizat la liber. Pe google translate am gasit termenul basc “atea” care inseamna, intr-adevar, “usa”, adica ajto, in maghiara. Deci e foarte posibil sa existe totusi un sambure de “adevar” in ghiveciul produs si prezentat mai sus – la fel ca si in textul original al lui Teleoaca… ;-))) (Asa se sadeste samanta credintei oarbe: un pic de adevar sau pseudo-adevar, amestecat cu o portie mare de minciuna, ca balegar fertil, si exista sanse reale sa rasara o planta – destul de hibrida, ce-i drept – in mintea unor cititori…)

Recomand reteta! E chiar distractiv sa crosetezi nonsens cu potential impact asupra publicului… Daca adunam cateva zeci de articolase din astea, editam varianta maghiara a revistei DACIA – sub titlul …SUZUKI si o punem de un congres de protocronism mag-haro-altaio-nipono-turologic la Hotelul Intercontinental Budapesta!

Posted by at 15/07/2014
Filed in category: Lachen & Nodinken, and tagged with: , , , , , ,

10 Responses to Maghiari, basci, japonezi – noi dovezi privind originea popoarelor primordiale eurasiatice

  1. gelu says:

    :-)))) Misto de tot !!! :-)))

  2. Constat ca sunteti , ca de obicei , la datorie , d-le Hedrich . Interesanta noua abordare prin care va continuati eforturile sustinute si deloc subtile de persiflare si de batjocorire a valorilor si simbolurilor romanesti .
    Ca sa va temperez putin elanul , as remarca o diferenta fundamentala intre geneza celor doua popoare comparate , diferenta care face caduca facatura/imitatia d-vs. : spre deosebire de daci , care nu si-au parasit arealul etnogenezei , maghiarii au facut-o . Relativ la aceste fapte istorice , inclin sa cred ca lumea in care traim ar fi fost mai buna si mai frumoasa daca ugrii si-ar fi continuat devenirea in stepele de obarsie sau , la limita , si-ar fi incheiat migratia in tinuturile khazarilor (genitorii jidanilor de azi) , khazari cu care aveau atatea alese afinitati si cu care se intelegeau atat de bine … Iar daca necuratu’ ar fi fost inca mai generos si ar fi lasat si tiganii acolo unde i-a prasit (vechi basm romanesc) , adica nu departe de locurile de obarsie ale ugrilor , fata Romaniei ar fi fost cu siguranta alta .

    Cum vi se par randurile mele ? La fel de distractive ca “nonsensul crosetat” de d-vs. ?

    • droxin says:

      ai omis mai multe greseli istorice, primul despre cei 1000 de ani a dacilor refugiati in munti si vai???khazari au fost un popor mare, un imperiu in sec 6-7, se gasesc in cronicile bizantine, s-au razboit intre ei si un trib de a lor s-au alaturat “turcilor” t├╝rk-cum definesc cronicile pe maghiari! acest trib este de fapt natia secuiasca!!cu romii ai gresit, ei au plecat cu 7 triburi din India, pe drumul matasii, prin Constantinopol si au locuit 3-400 de ani in Cumania si Moldova, numai in sec 18-19 au trecut Carpatii si sau stabilit in Ardeal, dar sentimentele tale peiorative nu sunt intemeiate de loc, nu amesteca cele 7 triburi, cunosti si tu notiunile, de fierar, caldarar,olar,si alte meserii practicate de ei, folositoare in orice societate! calai din regate erau de obicei tot tigani!!casa calaului de langa cetatea Clujului a fost demolata in anii 1990-daca nu stii, Gaborii de azi, cei cu palarie mare, comert ambulant si palate sunt crestini adventisti cu ziua a 7-a, nu mananca carne de porc si nu beau alcool!!!
      Oltenia a fost colonizata pe vremea fanariotilor cu elemente penale expulzate din Constantinopol!!
      iar despre originea adavarata a rominilor ar fii bine sa mai citesti si tu sau sa vii cu noi in vizita la Grecia, sa vezi Mtii Pindros si oraselul fantastic de bogat, Metsovo, a ciobanilor vlahi care sunt si azi ff apreciati in Grecia moderna!! de unde crezi ca se trag aromanii, cu oieritul lor si cei din valea Timoc, care rad de voi si declara despre teoriile fanteziste ale voastre cu dacii ca este atit de ridicol,” parca ai afirma ca din nepot se trag bunicii”… mai invatati si voi ,caci eu ca unguroi am citit si site-ul aromanilor adevarati…

      • @ ÔÇťdroxinÔÇŁ

        In primul rand trebuie sa va marturisesc ca nu dau doi bani pe opiniile nesemnate cu nume si prenume verificabile . Exprimarea sub pseudonim predispune la minciuna si impertinenta si probeaza , in 9 din 10 cazuri , lasitatea si lipsa de caracter .

        In al doilea rand , nu agreez indivizii prost crescuti . Intr-un dialog cu o persoana necunoscuta , familiarismul excesiv indica fara exceptie proasta crestere .

        In al treilea rand , exprimarea neglijenta si confuza indica cunostinte aproximative si gandire precara .

        Precizarile de mai sus privesc forma .

        Pe fond , imi atribuiti ÔÇťmai multe greseli istoriceÔÇŁ (sic !) , dupa cum urmeaza :

        1. ÔÇťprimul despre cei 1000 de ani a dacilor refugiati in munti si vaiÔÇŁ . Este neclar la care ÔÇťmie de ani a dacilorÔÇŁ va referiti si care parte din postarea mea o aveti in vedere . Afirmatia mea relativ la daci a fost simpla si clara , respectiv ÔÇť(ÔÇŽ) spre deosebire de daci , care nu si-au parasit arealul etnogenezei , maghiarii au facut-oÔÇŁ . Care parte nu va este clara ?
        2. In ceea ce priveste relatia dintre khazari si ugri (unguri) , relatie care in mod evident va scapa , incercati lucrarea lui A. Koestler , ÔÇťAl treisprezecelea trib : KhazariiÔÇŁ , lucrare construita pe o bibliografie impresionanta . Pana atunci , retineti doua idei si un corolar : 1) khazarii sunt precursorii jidanilor actuali si 2) intre ugrii (unguri) si khazari a existat o legatura speciala , legatura care ofera raspuns deplin catorva intrebari care ne sß║ąc├óie pe unii dintre noi , mai curiosi din fire ÔÇŽ
        3. Despre ╚Ťigani (╚Ťigani , nu romi) , va lansati in sustineri inutile si lipsite de temei . Fapt este ca Punjabul mi se pare ceva mai aproape de Urali decat de Carpati ÔÇŽ Inca ceva : sentimentele nu pot fi in nici un caz peiorative . Peiorativ poate fi numai sensul atribuit unui cuvant , respectiv unei expresii .
        4. Nu vad legatura intre ÔÇťOltenia a fost colonizata pe vremea fanariotilor cu elemente penale expulzate din ConstantinopolÔÇŁ si cele sustinute de mine in postarea anterioara . Dealtfel , afirmatia d-vs. este o ineptie care circula in anumite medii si in diferite forme , fiind preluata intr-o forma sau alta functie de interesul si de pregatirea colportorului .
        5. Cunosc , in mare , inclusiv tezele unor renegati ca aromanul Djuvara despre ÔÇťoriginea adavarata a romanilor (nu rominilor , ca e mult prea evidenta intentia de a jigni interlocutorul , n.m.)ÔÇŁ si inteleg perfect motivul care va face sa le indragiti atat de mult ÔÇŽ
        Afirmatiile pe care le atribuiti cu atata non╚Öalan╚Ť─â unor aromani din Timoc nu au valoare de argument chiar daca sunt reale (ceea ce inclin sa cred ca nu este cazul) . Aromanii descind , ca si dacoromanii , meglenoromanii ╚Öi istroromanii , din protoromani . Inca ceva : constat ca folositi exonimul de origine germanica vlah (walh/welsh) fara sa-i cunoasteti intelesul , fapt de natura sa clarifice o data in plus intinderea si valoarea cunostintelor d-vs. .

        In loc de concluzie , daca va ├«nver╚Öuna╚Ťi sa continuati acest pseudo-dialog , semnati-va opiniile cu nume si prenume , incercati sa folositi pronumele de reverenta , nu-mi mai atribuiti afirmatii pe care nu le-am facut si incercati sa nu-mi irositi timpul cu platitudini sau stupiditati de genul celor produse de inegalabilul Djuvara ÔÇŽ

      • tirca valentin says:

        romani ,maghiari sirbi ,albanezi etc ,cu toti facem din umanitate.aici in aceste locuri ,este AGARTHA -TARA AGATHIRSILOR, ASA CA LA ORIGINI ,SUNTETI AGATHIRSI.. indivizii care promoveaza ,nationalismul exacerbat ,ar trebui sa afle ca pe acest pamint au venit cu mina goala, si nimeni NU ESTE MAI LEGITIM CA NIMENI. UMANITATEA ESTE SAULA DE RASBOAIE,DEACEEA PROPUN CA TOTI SMINTITII NATIONALISTI , DE TOATE RASELE, SA SE BATA DOAR EI INTRE EI PINA LE-O IESI ARDEALUL PE NAS,SAU CEPAMINT MAI REVENDICA FIECARE. DACA E SA O LUAM DUPA LEGILE VECHI, AUNCI BAIETI, AICI ESTE AGARTHA TARA AGATHIRSILOR NU ESTE ROMANIA , NU ESTE UNGARIA , ETC . ESTE AGARTHA

  3. rothberger says:

    @ staicu florin: “Puritatea” gandurilor dumneavoastra e coplesitoare. Eu zic ca daca ati avea curiozitatea de a va cerceta stramosii, precis s-ar gasi pe undeva si-un tigan, si-un jidan, poate chiar un mag-hiar plin de har… dar cel putin niste cumani si pecenegi. Unde-i necuratu’ ca sa-i puna, pe fiecare, la locul lor?!

    • hans says:

      buna seara, dle. staicu,
      randurile dvs. nu ma surprind – la fel cum nu-i surprind nici pe altii care va cunosc (supararea).

      in ceea ce ma priveste, subscriu la cele scrise de “rothberger”. puritatea etnica sau nationala e o iluzie – cam la toate popoarele din europa.

      din primul aliniat al comentariului dvs. inteleg implicit ca protocronismul face parte, in opinia dvs., din gama “valorilor si simbolurilor romanesti”. eu unul nu cred asta si cred (si sper) ca ma aflu in compania unei majoritati covarsitoare a populatiei tarii. de aici rezulta ca prin acest articol NU persiflez si nu batjocoresc valorile romanesti.

      daca ati gasit continuturi prin care considerati ca fac ceea ce insinuati mai sus, anume ca persiflez si batjocoresc valori romanesti, rog sa mi le indicati si voi lua pozitie, punct cu punct. pot sa va asigur ca atunci cand zic ceva, o fac direct si sincer si argumentat – nu umblu cu false subtilitati, asa cum nu umblu nici cu agende duble/subtile. la fel, accept criticile dure si explicite (preferabil fara insinuari voit false sau injurii).

      apoi, daca critic anumite ‘chestii’ in romania si chiar si la natiunea romana (la fel ca si la cea maghiara, germana, chiar si evreiasca (nu “jidaneasca”), o fac in virtutea dreptului la libera exprimare, conferit de lege, constitutie, trate internationale, blabla – si nu trebui sa dau socoteala pentru asta si nici nu cer socoteala de la altii pt. ce spun. daca ii lezez drepturile cuiva, acela e liber sa ma dea in judecata. da, imi permit sa-i critic si pe romani, in mod expres (poate ca am invatat asta chiar de la romani care decenii intregi i-au criticat pe germani si pe unguri la banda rulanta si in mod ritualizat, chiar si pentru simplul fapt ca ne permitem sa existam in ardeal) – eu sint insa f constient ca e un teren minat sa-i critici pe cei de alta nationalitate. altii nu sint atat de constienti. totusi o fac pentru ca intr-o convietuire intre mai multe grupuri etnonationale mentalul si actiunile unui grup se rasfrang si asupra celuilalt grup. concret: imaginea (hibrida, zic eu – si nu doar eu) a nationalistilor romani asupra istoriei romanesti, asa cum le-a fost inoculata in dictatura national-‘socilista’ (la propriu) ma afecteaza direct si pe mine ca sas/maghiar sau orice as fi, asa cum hibrisul nationalist maghiar institutionalizat i-a afectat in trecut (sau si in prezent) pe romani (germani etc.) e atat de simplu. de aceea, ca intr-o mare familie, fiecare e liber sa se pronunte asupra fiecaruia – asa si in ardeal.

      si, daca nu ignorati ceea ce stiu bine ca stiti, atunci veti admite, sper, ca o critica argumentata (chiar si repetata) nu este altceva decat un feedback negativ pe care ti-l da natura/viata prin intermediul altei vietati eventual afectate de actiunea ta – si daca stii sa descifrzi corect mesajul primit, va fi in propriul tau folos. iar ignorarea indelungata a feedback-ului negativ iti va produce durere si suferinta. (stiu bine ca stiti asta – doar cu nu aplicati si la convietuirea multiculturala din ardeal.)

      eu, cand critic, o fac argumentat si accept contraargumente. si STIU totodata ca atunci cand ii critic pe romani o fac mult mai decent decat o fac mii sau sute de mii de romani la adresa propriilor conationali pe care nu-i scot din cei mai ignobili termeni – ca sa nu vorbim de retorica antimaghiara, aproape ritualica, de care si dvs. dati dovada de cativa ani.

      conchid: 1. eu unul critic pe oricine, indiferent de etnie si accept acelasi lucru fata de mine;
      2. nu vorbesc asa de urat despre romani cum o fac foarte multi alti (romani) si
      3. cum o faceti dvs. la adresa maghiarilor… (faptul ca pe nemti ii simpatizati, nu ma incalzeste cu nimic. si stim ambii de ce!)

      va doresc sincer MULTA SANATATE – si suficienta deschidere pentru a accepta banalitatea faptului ca in ardeal, la fel ca in intreaga europa, au trait, traiesc si vor trai mai multe nationalitati si confesiuni religioase autohtone. cine intelege si iubeste ardeaul, acela intelege si iubeste multiculturalismul si europa. eu cu asta ma identific.

      cu stima (reciproca?)

  4. D-le Hedrich ,
    Ca principiu , evit sa vorbesc si mai ales nu scriu fara sa-mi pot argumenta temeinic sustinerile . In orice imprejurare exprim numai ceea ce gandesc , indiferent de consecinte . Detest ipocrizia si jigodismul intelectual in aceiasi masura in care detest lozincile politically correctness-ului . Acestea fiind precizate , sa intram pe fond :
    1. Am obosit sa raspund unor alegatii semnate , curajos , cu pseudonim . Pe cale de exceptie , doua vorbe celui care semneaza “rothberger” . Prin urmare , daca scoboram suficient de jos in timp , probabil vom descoperi ca suntem cu totii descendentii cuplului sau , dupa caz , populatiei primordiale . Acest fapt incontestabil nu transforma tiganu’ in suedez si nici japonezu’ in maghiar (si vice versa) .
    2. Plecand de la afirmatiile mele , sunteti liber sa prezumati tot ceea ce doriti . Sa aveti insa in vedere ca puteti gresi . Ca sa fiu exact , nu gust literatura protocronista si nu fac parte din categoria celor care au capacitatea sa creada fara sa poata cerceta . Probabil stiti ca acest tip de creatie literara nu este propriu romanilor , asa ca ati fi putut persifla fenomenul in general . Cum d-vs. aveti insa o mare simpatie pentru romani , nu ati irosit ocazia sa ne mai luati putin in balon …
    3. Despre etnonimul jidan , doar atat : figureaza in lexicul limbii romane si este definit in DEX . Nu am de gand sa renunt sa-l folosesc doar pentru ca asa dicteaza unii sau altii . A incerca sa epurezi fondul lexical al unei limbi este o intreprindere incalificabila si intolerabila .
    4. Apetenta d-vs. pentru “criticarea” romanilor si a Romaniei este binecunoscuta tuturor celor care va cunosc (asta ca sa va parafrazez) . La limita , as putea sa va scuz DACA v-ati manifesta egal si in raport cu celelalte etnii , cum ar fi cele carora le apartineti si , de ce nu , chiar si cu cele cu statut de tab├║ (jidanii si tiganii) . Daca insistati s-o faceti pe niznaiul , o sa-mi sacrific cateva ore zilnic si , in doua-trei saptamani , o sa va raspund documentat de ce consider ca sunteti , din pacate , un fervent militant antirom├ónesc . De fapt cred ca o s-o fac oricum , dar mai catre iarna . Contati pe asta .
    5. Suntem de acord in cel putin o privinta : din nenorocire , exista “mii sau sute de mii de romani” care profereaza tot soiul de imprecatii “la adresa propriilor conationali pe care nu-i scot din cei mai ignobili termeni” . Parte dintre acesti romani sunt renegati si tradatori prin vocatie , parte rataciti si amagiti de propaganda antiromaneasca , parte coplesiti si striviti de greutatile puse asupra noastra de tradatorii care ne conduc .
    6. Afirmati ca as avea o retorica antimaghiara . Gresiti . Retorica mea este antiiredentista si indreptata impotriva exceselor nationalist-sovine maghiare . Sper sa ma intrebati la care excese ma refer , ca aproape am finalizat un (sa-i zic) eseu pe tema . In afara de asta , presupun ca nu va este strain dictonul “Cine uita trecutul , risca sa-l repete” . Ei bine , eu cunosc – in limitele posibilului – bine trecutul acestei parti a lumii si , spre deosebire de multi altii , nu uit si nici nu pot ierta .
    7. Aveti dreptate in ceea ce priveste simpatia si admiratia nutrite fata de spiritul german . Sunt ireprimabile si profunde . Intr-o masura diferita admir si patriotismul maghiar , daca este exprimat in limitele respectului pentru trecutul nostru comun , trecut atat de dureros pentru noi . Fac insa o distinctie neta intre patriotism , iredentism si sovinism .
    8. Desi nu ma dau in vant dupa multiculturalism , inteleg bine conceptul . Poate mult mai bine decat multi dintre cei care il flutura si cand este si cand nu este cazul si care si mananca o paine alba de pe urma lui … In chestiune , ce parere aveti despre afirmatia d-nei Merkel cum ca “multiculturalismul a esuat (in Germania)” si ce parere aveti despre felul in care este inteles si aplicat acst concept in asa zisul “Tinut Secuiesc” ? Intrebarile sunt retorice , asa ca nu va straduiti cu raspunsul .
    9. Va multumesc pentru urarile de sanatate . Inclin sa cred ca sunt sincere . Va asigur ca traiesc ca un om sanatos (spre disperarea unora) .
    10. Hans Hedrich , sunteti ceva mai mult decat un simplu militant antiromanesc . Pentru activismul d-vs. social si pentru lupta impotriva abuzarii mediului aveti toata stima mea .

    Florin Staicu

  5. O completare la punctul 5. : Suntem de acord in cel putin o privinta : din nenorocire , exista “mii sau sute de mii de romani” care profereaza tot soiul de imprecatii “la adresa propriilor conationali pe care nu-i scot din cei mai ignobili termeni” . Parte dintre acesti romani sunt renegati si tradatori prin vocatie , parte rataciti si amagiti de propaganda antiromaneasca , parte coplesiti si striviti de greutatile puse asupra noastra de tradatorii care ne conduc , parte insa alogeni care se pretind romani (gen Tismaneanu , Patapievici , Plesu s.a.m.d.) .

Counter created by lite 1.4